5، 5 میلیون دانش آموز گرفتار اضافه وزن

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، گفت: علیرغم تمام کوشش هایی که برای ورزش دانش آموزان اجرا شده است، اما 5/5 میلیون دانش آموز گرفتار اضافه وزن هستند و البته این آمار مربوط به چاقی مفرط است، اما ما می گوییم (به زعم ما) احتمالا دچار کم تحرکی اند و این یعنی دانش آموزان ما به میزان کافی ورزش نکرده اند.

5، 5 میلیون دانش آموز گرفتار اضافه وزن

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سینا کلهر در مراسم رونمایی از طرح تحولی سواد حرکتی دانش آموزان دوره ابتدایی با رویکرد توسعه مهارت های بنیادین و ترویج سبک زندگی سالم، اظهار کرد: طبق آخرین آمار اعلام شده 54 درصد مردم ورزش نمی نمایند و اگر این آمار را دقیق تر در نظر بگیریم در واقعیت 70 درصد مردم ورزش نمی نمایند چراکه ورزش باید دو خصلت مداوم بودن و منظم بودن را داشته باشد تا بتواند ما را به بهره کافی در حوزه نشاط اجتماعی و سلامت برساند.

وی اضافه کرد: علیرغم تمام زحمات کشیده شده باید به این موضوع به طور جدی فکر کرد که چرا ما کوشش و هزینه می کنیم، اما مردم و دانش آموزان ورزش نمی نمایند؟، حلقه رابطی باید بین منابع و کوشش ما و ورزش ایجاد گردد.

کلهر مساله ورزش دانش آموزان را مساله جدی آموزش و پرورش دانست و ادامه داد: اگر مساله ورزش دانش آموزان حل نگردد، مساله ورزش همگانی و حرفه ای و قهرمانی نیز حل نمی گردد. نزدیک به چهار ماه در خاتمه سال تحصیلی دانش آموزان بلاتکلیف اند و ما از این زمان استفاده نمی کنیم و بخش مهمی از مجموعه های ورزشی ادارات و سازمان ها و مدارس در این زمان بسته است.

وی اضافه کرد: در این مجموعه ها را باز نمی کنیم تا مردم بتوانند ورزش نمایند. رویکرد دولت نو رویکرد تحولی است و این به آن معنا است که جهت تا اکنون کافی نبوده است. باید در حوزه ورزش مدارس، رویکرد تحولی جدی داشته باشیم.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان بی برنامه گی دانش آموزان در چهار ماه خاتمه سال تحصیلی را غیر قابل دفاع دانست و با تاکید بر اینکه باید برای دانش آموزان در این چهار ماه برنامه ورزشی داشته باشیم، خاطر نشان کرد: برگزاری اتفاقات دوره ای و همایش و... در این راستا کفایت نمی کند. از وزارت آموزش و پرورش تقاضا دارم در این راستا برای سال آینده برنامه ای را نهایی کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1874

به "5، 5 میلیون دانش آموز گرفتار اضافه وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5، 5 میلیون دانش آموز گرفتار اضافه وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید