مقاله: تمرینات ایزومتریک چیست و آیا باعث قدرت بیشتر بدن می شود؟

به گزارش مجله دکوراسیون کاشیا، با وجود تنوع بسیار در رشته ها و تمرینات ورزشی، انتخاب راه و رشته مناسب کمی سخت به نظر می رسد. ولی تمرینات ایزومتریک از تمرینات مکمل و همراه محسوب می شوند که انجام آنها در کنار برنامه های معمول ورزشی خالی از لطف نیست. خصوصاً اگر در این دسته افراد قرار دارید، حتماً توجه بیشتری به این حرکات داشته باشید:

مقاله: تمرینات ایزومتریک چیست و آیا باعث قدرت بیشتر بدن می شود؟

برای آنکه خود را در وضعیت نشستن ایستا نگه دارید، احساس می کنید ران ها سفت تر و خسته شده اند. می توانید وزن بدن خود را بین پاشنه و پنجه جابه جا کنید. زمانی که روی پاشنه بایستید، ماهیچه های باسن هدف این تمرین قرار می گیرند و زمانی که وزن بدن را به سمت پنجه و انگشتان پا منتقل کنید، ماهیچه های چهار سر ران درگیر می شوند. دقت کنید که زانوها نباید از انگشتان پا جلو بزنند و زمانی که وزن را به سمت پنجه می برید، به زانوهایتان فشار زیادی وارد نکنید.

عضلات به کار گرفته شده: عضلات شکمی، چهار سر ران، قسمت قدامی ماهیچه دالی (عضلات شانه)

تمرینات ایزومتریک برای افرادی که فضای محدودی برای ورزش دارند، در زانو احساس ناراحتی می کنند یا هر فردی که نیاز به تغییر در برنامه ورزشی معمول خود دارد، ایده آل خواهد بود. از آنجایی که این حرکات ورزشی مقاومت و قدرت بدن را افزایش می دهند، بهتر است آنها را به عنوان تمرینات مکمل در کنار برنامه تمرینات پویاتر ورزشی در نظر بگیرید. تمرینات ایزومتریک برای درمان آرتروز و بیماری آسیب دیدگی روتاتور کاف (بیماری مربوط به درد شانه) نیز تجویز می شوند.

منبع مقاله: تمرینات ایزومتریک چیست و آیا باعث قدرت بیشتر بدن می شود؟

انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: kashia.ir شناسه مطلب: 1913

به "مقاله: تمرینات ایزومتریک چیست و آیا باعث قدرت بیشتر بدن می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: تمرینات ایزومتریک چیست و آیا باعث قدرت بیشتر بدن می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید